Internetový prodejce elektroniky a dalšího zboží Alza.cz vyhodnotil úspěšnost provozování pitolu Prodejny budoucnosti na pražské Floře, která otevřela letos v lednu. Za první kvartál předčil futuristický obchod očekávání a vykázal obrat 12,8 milionu Kč. Vytíženost se v období špičky, například při uvedení nových produktů nebo v době soutěží, pohybovala okolo 250 schránek denně. Celkově se odbavilo okolo 11.000 objednávek. Inovativní způsob prodeje se Alze osvědčil, proto plánuje přes léto otevřít v Praze druhou „prodejnu budoucnosti“, poblíž stanice metra Budějovická.
Na Budějovické budou ale rovnou implementovány některé změny a vylepšení, jež vyplynuly z provozu pilotu na Floře. Drobně se například změní světelná navigace i použité materiály. Nově přibudou cembritové desky a napínavý strop. „Co se týká další provozovny, díky současným poznatkům ji v mnohém vylepšíme a zjednodušíme. Chceme efektivněji pracovat s prostorem i použitým materiálem,“ uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility Alzy.
Podle zpětné vazby zákazníci oceňují dostupnost, rychlost a také soukromí nového typu pobočky. Využívají rovněž odborníky, kteří jsou jim k dispozici přes video-terminál. Denně takto vyřizují desítky požadavků za průměrnou dobu jednoho rozhovoru okolo tří minut. Primárně žádají o pomoc s výběrem produktu, často se ale také ptají i na samotnou inovativní provozovnu. Nejvíce vytíženou hodinou v pobočce je pátá odpolední. Nejčastěji objednávanými produkty do prodejny byly mobilní telefony, sportovní vybavení, příslušenství k elektronice a notebooky. Na pobočce rovněž proběhl launch několika prémiových novinek, například Samsungu S9 nebo Huawei P20.