Zprostředkovatel přepravy Zaslat.cz zdvojnásobil obrat, expanduje na Slovensko

Zprostředkovatel balíkové přepravy Zaslat.cz ve třetím roce fungování rostl více než dvojnásobně, oproti roku 2016 navýšil obrat o 105 % na 27 milionů Kč. Růst firma zaznamenala podle ředitele Miroslava Michalka i díky tomu, že Češi začali častěji posílat balíky do zahraničí, podle statistik Zaslat.cz jich loni bylo o 7 % víc než rok předtím. Celkem služba zajistila loni přepravu více než 120.000 zásilek. Exportních byla víc než třetina, nejvíc jich šlo na Slovensko, dál pak do Velké Británie. Zaslat.cz patří pod firmu Celkom, v níž Michalko drží 30% podíl. Většinu – 70 % – pak má Tomáš Volejníček.

Výrazně přibylo i firemních zakázek z řad menších e-shopů, které přes Zaslat.cz odesílají zboží svým zákazníkům. „Díky příznivé ekonomické situaci i rychlému růstu celého segmentu e-commerce rostla velká většina našich firemních zákazníků. A to se samozřejmě pozitivně projevilo i na růstu našich tržeb,“ uvedl Michalko. „Zatímco v roce 2016 tvořili naši firemní zákazníci čtvrtinu našeho obratu, loni to bylo už 50 %,“ doplnil.

Služba Zaslat.cz investovala do modernizace a vývoje svého webu. Přišla s vlastní mobilní aplikací, která umožňuje nejen objednat a zaplatit přepravu balíku, ale také například sledovat pohyb zásilek. Během léta pak odkoupila 100% podíl dosavadního konkurenta, dvojky mezi internetovými balíkovými přepravci Chytrýbalík.cz. V nejbližší době se chce brněnský startup soustředit na další rozšiřování nabídky přepravních služeb, včetně například stěhování či komplexní podpory pro firmy.

Michalko letos nevylučuje ani expanzi do zahraničí, probíhají i jednání s potencionálními investory. Konkrétně se připravuje vstup na Slovensko, v úvahách je i Německo a Rakousko. „V minulých letech jsme pečlivě sledovali jiné přepravní služby, které na Slovensku z nejrůznějších důvodů tvrdě narazili a neuspěli. Jdeme do toho ale už s více než tříletými zkušenostmi z Česka, s technologickým know-how a silným zázemím. Zásadní pro nás je, že se nám na Slovensku podařilo dohodnout s klíčovými partnery, tedy samotnými přepravci,“ uvedl ředitel Zaslat.cz. Výhodou srovnávače také je, že na Slovensku už působí a je zaběhnutá služba ChytrýBalík.sk, kterou loni Zaslat.cz koupil. „Se Zaslat.sk ale přijde na Slovensko skutečně prémiová přepravní služba, která nabídne komplexní řešení nejen pro běžné zákazníky, ale i pro výrobní firmy, reklamní agentury nebo e-shopy. Službu spustíme během léta tak, abychom byli dobře připraveni na hlavní vánoční sezonu,“ dodal Michalko. 

Nejnovější