Největší český e-shop Alza.cz čelí od pondělního odpoledne technickému problému vnitřního systému, kvůli kterému musel dočasně uzavřít všechny své výdejny a nevydával objednávky. Během úterý však už v omezeném provozu služby fungovaly a všechny prodejny byly otevřené. K standardnímu vydávání by se měl e-shop dostat v úterý odpoledne.
„Všechny naše prodejny jsou dnes otevřené, služby zatím fungují v omezeném režimu – dočasně není možné vyzvedávat již zadané objednávky. Zákazníkům doporučujeme vyčkat na potvrzující SMS, kdy si mohou zboží vyzvednout. Předpokládáme, že v odpoledních hodinách budou systémy nabíhat zpět do standardního v provozu,“ uvedla pro Retailek mluvčí Alzy Patricie Šedivá. Za způsobené problémy se zákazníkům zároveň omluvila. Stejné informace Alza.cz veřejně vyvěsila i na svém webu.
Systém podle vyjádření Alzy na Facebooku spadl po spuštění takzvané Třetinky, tedy splátkové služby, podle níž lze zboží nejdříve pořídit za třetinu ceny a zbytek doplácet do tří měsíců. Od loňského října byla služba dostupná pro členy prémiového věrnostního programu Alza Premium, nyní ji mohou využívat i běžní zákazníci.
Alza.cz během loňského roku zvedla tržby o 21 % na 21 miliard Kč. Zisk firma zveřejní až na konci letošního roku s tím, že by růst měl kopírovat nárůst obratu. Zda se výpadek výrazně projeví na tržbách mluvčí Alzy nekomentovala.
Zhruba od sedmi večer v úterý už Alza.cz uvedla e-shop a výdejny do normálního běhu, jak Retailek informovala Šedivá. „Za výpadkem stojí hardwarová chyba, která není obvyklá, ale již nyní pracujeme na opatřeních, aby se neopakovala. Vždy je postaráno o to, aby byl systém naprosto bezpečný. Zároveň se všem našim zákazníkům ještě jednou omlouváme za způsobené komplikace. Během výpadku jsme připravili nutné provozní věci jako aktualizaci dodacích termínů a posílení směn v logistických centrech pro zrychlené odbavení všech objednávek, aby si zákazníci své zboží mohli vyzvednout co nejdříve,“ doplnila mluvčí největšího českého e-shopu.