Kofola v prvním čtvrtletí zvýšila tržby o 7 %, díky teplu věří v další růst

Tržby nápojářské skupiny Kofola se v prvním čtvrtletí letošního roku zvýšily o 7 % na 1,43 miliardy Kč. Provozní zisk bez odpisů, daní a úroků se za celou skupinu zvýšil o 23 % na 97,3 milionu Kč. „Výsledky za první kvartál potvrdily růstovou tendenci z posledního kvartálu roku 2017 a vnímáme je velmi pozitivně. Domnívám se, že dávají při současném stabilně teplém počasí důvod k optimistickému výhledu,“ uvedl Daniel Buryš, finanční ředitel skupiny Kofola. 

Na českém trhu Kofola navýšila tržby o 14 %. Za tímto nárůstem stojí především vyšší prodeje nápojů Kofola, Rajec a Vinea. Na slovenském trhu Kofole tržby stouply meziročně o 3 %. V Adriatickém regionu narostly tržby skupině o 17 %. Podílelo se na tom zejména v Chorvatsko, kde aktivity Kofoly vygenerovaly růst tržeb v řádu desítek procent. V Polsku od začátku roku 2018 začala Kofola distribuovat značku ledových čajů Nestea.

Pod Kofolu spadá také síť salaterií a freshbarů Ugo, jejíž tržby prostřednictvím 82 prodejen narostly o 32 %. V prvním kvartálu letošního roku Kofola koupila 100% podíl v české firmě Leros a převzala všechny výrobní kapacity i zaměstnance tohoto výrobce bylinných směsí. Společně s firmou Premium Rosa, kterou skupina koupila v roce 2017, chce Kofola vytvořit základ pro výrobu a zpracování bylinek, které může dál využívat ve svých produktech.

Tržby Kofoly za celý loňský rok poklesly o 0,5 % na 6,96 miliardy Kč. Provozní zisk skupiny meziročně poklesl o 29 % na 385 milionů Kč. Provozní zisk před započtením daní, odpisů a úroků dosáhl 950 milionu Kč, poklesl meziročně o 11 %. Svým akcionářům vyplatí skupina rekordní dividendy, a to v celkové výši 361 milionů Kč, jedna akcie bude před zdaněním za 16,20 Kč. V pátek to podle mluvčí Kofoly Jaroslavy Musilové schválila valná hromada firmy.