Internetový prodejce elektroniky CZC.cz ze skupiny Mall Group vykázal za finanční rok od dubna 2017 do dubna 2018 tržby 4,3 miliardy Kč, což je meziročně o 20 % víc. Další hospodářské výsledky firma nezveřejnila. Za zmíněné období e-shop odeslal ze skladu v Rudné u Prahy přes milion objednávek. „Dvouciferné tempo růstu si držíme už sedmý rok v řadě za sebou, zatímco celý online trh se spotřební elektronikou má výrazně pomalejší dynamiku,“ komentovala neauditované výsledky skončeného fiskálního roku generální ředitelka CZC.cz Jitka Dvořáková.
„Tradičně se nám dařilo nejvíce v prodeji notebooků, televizí a mobilů – těch prodáváme 300 denně a patří mezi naše hlavní tahouny růstu. Nejrychlejší růst jsme zaznamenali u herních konzolí, operačních pamětí a grafických karet,“ přiblížil obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský. Právě prodej grafických karet v minulém fiskálním roce poznamenal podle Pilského celý trh nejvýrazněji: „Extrémní poptávku po grafických kartách související s těžbou kryptoměn nestačili výrobci vykrývat. Naráželi jsme tak buď na nedostatek karet, nebo na extrémní růst jejich ceny, někdy až o 50 %. Letos v této kategorii očekáváme naopak pokles, těžba už není tak výnosná.“
CZC.cz si letos připomíná 20 let na trhu. Celkem má síť v Česku 70 poboček, které aktuálně procházejí rekonstrukcí. Do budoucna Mall Group investuje do integrace a modernizace výdejen e-shopů, které pod ní spadají - tedy Mall.cz, Vivantis.cz, Košík.cz, Rozbaleno.cz, Hodinky.cz, Parfemy.cz, Uloženka, Bux.cz nebo Proděti.cz. „Polovinu vlastních poboček jsme loni přestavěli do útulnějšího konceptu chytrého obýváku,“ připomněl marketingový ředitel CZC.cz Milan Duda.