Síť rychlého občerstvení McDonald’s bude od září do listopadu prodávat burger, který navrhnul šestnáctiletý Lukáš Kaláb, vítěz soutěže Burger Master. Fast food tak navazuje na loňskou speciální akci, v níž se svým burgerem figuroval youtuber Jirka Král. „Sešlo se nám přes 2.500 soutěžících, které lákala možnost mít svůj burger v prodeji po celém Česku,“ přibližuje Zuzana Svobodová, ředitelka PR v McDonald’s Česko a Slovensko.
Nový limitovaný burger se bude prodávat samostatně za 39 Kč, za 49 pak v menu buď s malými hranolkami, nebo s nápojem. Skládat se bude ze sezamové housky, hovězího karbanátku, čedaru, salátu a rajčete. Doplní ho vítězova autorská sladko-kyselá medovo-hořčičná omáčka s červenou cibulí a rozmarýnem, kterou speciálně pro jeho burger tuzemský McDonald’s vyrobí.
Celá letošní soutěž a akce má původ ve spolupráci řetězce s jedním z jeho bývalých zaměstnanců, zmíněným Jirkou Králem, který pro jednu z brněnských poboček McDonald’s pracoval tři roky. Dnes je populárním českým youtuberem, jehož kanál sleduje víc než milion lidí. Burger Jirky Krále byl v prodeji v dubnu 2017. Obsahoval hovězí karbanátek, salát, sýr, plátek slaniny, hořčici a majonézu. Složení prý vycházelo z jeho oblíbeného burgeru, který si kdysi v ‚Mekáči‘ připravoval sám po pracovní době.
Nabídka burgeru youtubera přitom byla tajný. Propagoval jej pouze sám Král na svých kanálech. Zákazníci jej nenašli ani v oficiální nabídce přímo v restauracích, aby produkt dostali, museli obsluhu poprosit o „tajný Jirkův burger“.