Coca-Cola spustila v Kyjích dvě nové linky, začne vyrábět rostlinná mléka AdeZ

Nová antiseptická linka Cola-Coly

Nová antiseptická linka Cola-Coly

Nová linka pro stáčení nápojů do PET lahví v Coca-Cole

Nová linka pro stáčení nápojů do PET lahví v Coca-Cole

Výrobce nealko nápojů Coca-Cola HBC Česko a Slovensko spouští ve svém závodě v pražských Kyjích provoz dvou nových, modernizovaných výrobních linek. Jedna je antiseptická, budou se na ní vyrábět mimo jiné „mléčné“ nápoje rostlinného původu značky AdeZ, druhá slouží ke stáčení nápojů do PET lahví. Modernizací si tuzemská Coca-Cola připomíná 25 let výroby v Česku.

„Investice do nových linek si vyžádaly investici přesahující 300 milionů Kč. Další desítky milionů jsme v posledních měsících vložili do nové sirupárny nebo do zvýšení bezpečnosti výroby. Aktuálně pracujeme na dalších plánech modernizace a digitalizace našeho výrobního závodu,“ uvádí generální ředitelka Coca-Cola HBC Maria Anargyrou-Nikolić. Během uplynulých deseti let investovala firma do svého provozu přes 3,2 miliardy Kč. „Naší strategií je nyní rozšiřovat portfolio směrem k nízkokalorickým a nekalorickým nápojům a představovat také inovace v oblasti vod, čajů nebo nápojů rostlinného původu. Investice do nové linky je další krok tímto směrem,“ podotýká generální ředitel Coca-Coly pro Česko a Slovensko Josef Karásek.

Díky spuštění zmiňované aseptické linky může firma rozšířit své portfolio o produkty náročnější na zpracování. Jako první v Evropě bude linka produkovat nápoje rostlinného původu AdeZ z mandlí, kokosu, obilí a rýže. Mléka AdeZ budou jak bez příchutě, přírodní, tak ve dvou ovocných variantách. Z tuzemského závodu se budou exportovat na 11 evropských trhů. Na českém a slovenském trhu se začnou prodávat na přelomu roku 2018 a 2019. Cena nového produktu pro český trh zatím není stanovena, ani jeho vizuál. Aseptická linka je výjimečná především technologií, která eliminuje riziko mikrobiální kontaminace lahví.

Ilustrační podoba balení rostlinného mléka AdeZ z produkce Coca-Coly

Ilustrační podoba balení rostlinného mléka AdeZ z produkce Coca-Coly

Nová PET linka umožňuje vyprodukovat až 56.000 litrů nápojů za hodinu, bude mít tedy zásadní vliv zvýšení efektivity závodu. Vyšší kapacita linky umožní flexibilitu a lepší plánování a sníží závislost českého a slovenského trhu na dovozu produktů koncernu z jiných zemí. Vylepšená technologie zároveň přinese výrazné snížení spotřeby vody a elektrické energie. Za rok se díky ní ušetří zhruba 12.000 metrů krychlových vody a přes dva miliony kilowathodin energie.

Česká a slovenská Coca-Cola v současné době zaměstnává okolo tisícovky lidí, z toho přes 800 v Česku. Závod v Kyjích byl se třemi výrobními linkami uveden do provozu v roce 1993, objem produkce byl oproti dnešnímu stavu třetinový. Velká část výrobků z českého závodu putuje na zahraniční trhy. „Na různé trhy se dnes zaváží různé produkty a to v různých intervalech, dle aktuální potřeby tamních trhů,“ upřesňuje Kateřina Kozlová, manažerka komunikace Coca-Coly.

Nápoje z pražské výrobny zásobují

  • Baltickou oblast (Litva)
  • Bosnu a Hercegovinu
  • Bulharsko
  • Dánsko
  • Finsko
  • Chorvatsko
  • Itálii
  • Maďarsko
  • Makedonii
  • Německo
  • Polsko
  • Rakousko
  • Rumunsko
  • Řecko
  • Slovensko
  • Slovinsko
  • Srbsko
  • Švýcarsko
  • Kypr
  • Maltu
  • Rusko

Coca-Cola HBC v Česku vyrábí, distribuuje a prodává nealkoholické nápoje z koncernu Coca-Cola. Konkrétně to jsou Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Light, Coca-Cola Cherry Zero, Coca-Cola Vanilla, Fanta, Sprite, Kinley, balené a ochucené balené vody Bonaqua, Römerquelle a nově Smartwater, džusy a ovocné nápoje Cappy, Cappy Ice fruit a Cappy Junior, ledové čaje Fuzetea, ledové kávy Illy, sportovní nápoje Powerade a energetické nápoje Burn a Monster. Od ledna je firma i výhradním distributorem prémiových značek alkoholu Gruppo Campari – Aperolu, Cinzana a ginů Bulldog a Carolans.