Lihovar Žufánek mění po 16 letech design etikety svých pálenek, nově na nich budou místo původního ovoce zobrazovány první písmena názvu daného nápoje. Podle majitelů lihovaru se ke změně přistoupilo kvůli opotřebování symbolu ovoce, které dnes na destilátech umisťuje téměř každý výrobce. Za novým vzhledem stojí designérka Andreea Bora, která pracovala také na vzhledu limonád Mazagrande od Tchiba nebo redesignu portfolia mléčných výrobků Hollandia. Nový styl etiket lihovar poprvé představil na nových stomililitrových lahvích, které se do prodeje dostaly 23. května. V tomto objemu Žufánek začal prodávat i nové produkty – Borovičku, Slivovici z dubového sudu a Hruškovici z dubového sudu. Na půllitrových lahvích se objeví postupně tak, jak se budou vyprodávat zásoby původních etiket.
„Nové etikety jsou dravější, viditelnější a srozumitelnější. Dominantou je písmeno, které jsme pomocí technických textů uzavřeli do uvozovek. Ve společnosti dalších produktů tak vytváříme abecedu,“ uvedl Žufánek. Písmena by měla být zároveň vyobrazená v barvě daného ovoce, ze kterého je destilát pálen. „U stařených dubových variant navíc použijeme invertních barev, aby byl rozdíl ještě o něco větší,“ doplnila firma.
Nad písmenem každého produktu se nově objevuje kategorie, do které produkt náleží, tedy ovocné destiláty, ovocné likéry, bylinné destiláty, bylinné likéry a medový likér. Název produktu doplňuje v případě exportní produkce anglický ekvivalent.
Design se mění u celé základní řady, kterou spojuje stejný grafický styl. Tedy Slivovice, Hruškovice, jejich dubové varianty, Meruňkovice, Reine Claude, Ořechovka, Višňovka, Medový Žufánek a Borovička. Vše ostatní, tedy absinty, giny a geisty, zůstávají designově zachovány.