Globus spustí plnohodnotný e-shop, testuje ho na Zličíně

Maloobchodní řetězec Globus plánuje spustit na podzim pro Česko plnohodnotný e-shop s potravinami, aktuálně jeho funkčnost testuje interně na svých zaměstnancích v hypermarketu na pražském Zličíně. Informaci potvrdila iDnes.cz mluvčí sítě Globus Pavla Hobíková. E-shop by neměl zajišťovat dovážku domů, jeho gros bude vyzvedávání potravin po objednání online na speciálních výdejnách ClickGo. 

Globus dlouhodobě staví zejména na uzeninách a pečivu, které si sám peče a vyrábí decentralizovaně na prodejnách. Od začátku letošního března Globus sdružil produkty vlastní výroby pod značku Poctivá výroba, a právě ta se má stát hlavním pilířem aktuálně testované služby. Od února 2017 posílil Globus také segment alternativní výživy a přidal značku Zdravý svět. I potraviny zdravé a alternativní potraviny by se tak měly stát stavebním kamenem online prodeje. 

Globus má přitom provoz e-shopu vyzkoušený, od roku 2016 má Vinotéku Globus, tedy e-shop zaměřený pouze na prodej vín. V Česku má síť 15 hypermarketů, na konci letošního května navíc přibyla první prodejna malého formátu Globus Fresh v Pardubicích. 

V Česku Globus nebude mezi řetězci nováčkem, e-shop s potravinami tu dlouhodobě provozuje Tesco. Od loňského roku nabízí své zboží online i Lidl, do nabídky však nezahrnul potraviny. Spekuluje se rovněž o e-shopu nizozemského Aholdu, podle generálního ředitele obchodů Albert Jespera Lauridsena řetězec momentálně hledá řešení, jak by měl online prodej optimálně fungovat. Podle jeho vyjádření pro Retailek je firma s vývojem zhruba v polovině. Do online byznysu se nehrne ani německý Kaufland, podle mluvčí řetězce Renaty Maierl zatím téma e-shopu není na pořadu dne.