V blízkosti outletu Fashion Arena a obchodního centra Europark v pražských Štěrboholích by měl do konce letošního rok vyrůst nový retailový park. Jeho výstavba v ulici Kutnohorská už byla zahájena, podle plánů firmy zveřejněných na webu se otevření plánuje na poslední kvartál roku 2018. Za výstavbou projektu stojí developer PHP Retail Parks. Retailový park vznikne u relativně nové bytové výstavby Malý Háj ve stejném místě, kterou realizuje developer Finep.
„Ke konkurenci máme samozřejmě respekt, ale zároveň věříme, že retail park ve vhodném místě a s atraktivním sortimentem je a bude fungující součástí města a zajímavým investičním produktem. Zájem jednotlivých obchodních řetězců nás o tom přesvědčuje,“ uvedl Pavel Menšík, ředitel financí v ASV Group, která developerskou firmu zastupuje. Kromě toho má PHP Retail Park na kontě dva roky staré Obchodní centrum Rotunda. Aktuálně chystá projekt stavby tří další menších retail parků mimo Prahu a jeden další v Praze.
„Tento projekt by neměl mít vliv na Fashion Arenu, jiná situace je u blízkého Europarku. Podle dostupných informací by v Retail parku Štěrboholy mohly být i dvě prodejny potravin a drogerie, což by mohlo ovlivnit tento segment právě v Europarku. Na projekty ve větší vzdálenosti prakticky žádný dopad neočekávám,“ myslí si Tomáš Beránek, který řídí high street retail a je tenant representation v poradenské firmě CBRE.
Nový retailový park nabídne 13.000 metrů čtverečních pronajímatelných jednotek, přesně se jedná o 19 obchodů. Obsazení jedné nájemní jednotky už Retailku potvrdil diskontní řetězec Lidl. Dalšími nájemci by podle vizualizací měli být například řetězec s módou a doplňky do domácnosti Kik nebo Sportisimo. O pronájmy retail parku se postará poradenská firma Cushman & Wakefield. Nový park bude dostupný automobilem, parkovat lze na 500 vyhrazených místech. Přímo před obchodní zónou je rovněž autobusová zastávka.
„Retail Park Štěrboholy je koncipován jinak než klasické obchodní centrum formátu Europark. V rámci retail parku nebude společná ‚chodba‘ (společné prostory), ale jednotliví nájemci budou mít vstupy do jednotek přímo ze společného parkoviště. Dále bude mít každá obchodní jednotka výlohu do společného parkoviště a bude také viditelná z přilehlé komunikace Kutnohorská, což zajistí dostatečnou prezentaci a bude pak na zákazníkovi, do které prodejny zavítá. Jedná se o takzvaný cílený nákup,“ vysvětlil princip fungování nově stavěného projektu Jiří Kristek, partner a head of retail warehousing v Cushman & Wakefield.
Retailový park je podle definice velká, speciálně postavená obchodní zóna, zpravidla na konci města. Nejedná se o uzavřený prostor, hlavními nájemci jsou většinou dvě nebo tři větší firmy, které jsou pak doplněné menšími jednotkami. Nedaleko Štěrbohol, konkrétně v Horních Měcholupech, se rovněž nachází loni otevřený retailový park.