E-shop Zalando spustil českou verzi, kamenné výdejny otvírat neplánuje

Síť výdejen Zalando v Česku budovat nebude, spolehne se na doručování domů

Síť výdejen Zalando v Česku budovat nebude, spolehne se na doručování domů

Německý e-shop s módou Zalando spustil avizovanou českou mutaci svého webu. K expanzi do východní Evropy se odhodlal po šestileté pauze, souběžně s Českem se rozšířil také do Irska. „Důvodem vstupu do Česka je kromě dobré kondice ekonomiky také potenciál růstu e-commerce, který zde cítíme. Podle našich interních průzkumů má móda na online prodejích v Česku jen 8% podíl, zatímco v Německu je to 15 %. Je tedy kam se dál posouvat,“ uvedl na čtvrteční tiskové konferenci v Praze Linus Glaser, ředitel e-shopu Zalando pro střední Evropu. Příprava vstupu na český trh podle něj trvala půl roku.

Zalando českým zákazníkům nabízí dopravu zdarma, stejně tak případné vratky. Na e-shopu lze pořídit téměř 275.000 módních kousků. Součástí nabídky zatím nebude kosmetika, kterou Zalando uvedlo v Německu v roce 2017. „Kosmetiku v podstatě teprve pilotujeme a uvidíme, jak se jí bude dařit, do budoucna nevylučujeme, že jí nabídneme i v Česku,“ uvedl Glaser. Zalando prodává dámské, dětské i pánské globální módní značky, podle Glasera zatím neplánuje zařadit do nabídky žádné české návrháře. „Budeme sledovat reakce našich zákazníků, ale zatím české značky nabízet neplánujeme,“ doplnil ředitel pro střední Evropu.

E-shop bude český trh zavážet z Německa a z polského Štětína, brzy se také otevře nový sklad v Lodži. Podle Glazera je pak prostor posouvat se víc na východ, konkrétnější nebyl. 

Zalando chystá v Berlíně během krátké doby otevření vlastní prodejny zaměřené na prodej kosmetiky, na témže trhu rovněž provozuje čtyři outletové kamenné prodejny. Pátá se k otevření aktuálně chystá. Umístěné jsou spíše v centrech města. „Outletové prodejny v Německu pro nás suplují fyzickou přítomnost v centrech měst. V Česku zatím možnost offline kanálu neplánujeme a do outletových center se nechystáme, zdejší trh a zákazníky si musíme teprve vyzkoušet. Silní jsme ale zejména v onlinu, v personalizaci a šíři nabídky, což jsou body, na které se chceme zaměřit,“ vysvětlil Glaser. Naopak Zoot, největší český konkurent e-shopu Zalando, staví svou strategii na propojení online a offline kanálů, po celém Česku má síť výdejen, kterou kontinuálně rozšiřuje o další.

Kromě personalizace nabídky a množství značek Glaser zmínil také vlastní mobilní aplikaci, na které chce e-shop v Česku také stavět. Její spuštění je v plánu zhruba do dvou týdnů. Českou mutaci e-shopu firma řídí z Německa, kde je zároveň tým česky mluvících zaměstnanců obstarávající péči pro zákazníky. Kromě Irska a Česka působí Zalando na dalších 15 evropských trzích, loni měla firma obrat v přepočtu kolem 116 miliard Kč.

Nejnovější