Během letošního listopadu otevře mezi Ostravou a Hlučínem nová Outlet Arena Moravia. Projekt, o jehož stavbě se mluví od roku 2015, realizuje firma TK Development, která stojí i za výstavbou pražského outletu Fashion Arena. Správcovskou firmou je CBRE. Spádová oblast outletu, která je výrazně vyšší než u běžných obchodních center a může dosahovat až čtyř milionů obyvatel, má kromě Slezska zasáhnout i za hranice - do Polska a na Slovensko. „Služby outletu budou cíleny na zákazníky v okruhu 90 minut dojezdu autem,“ uvádí Katarína Brydone z CBRE.
„Outlet Arena Moravia bude prvním outletovým centrem na severu Moravy. Lokalitu jsme zvolili s ohledem na zákazníky nejen z celého Moravskoslezského kraje a Olomoucka, ale i ze sousedního Polska a Slovenska,“ uvedl Roman Vachta, který řídí rozvoj v TK Development. O koupi outletu mělo zájem i realitní impérium CPI miliardáře Radovana Vítka, podle informací E15 z letošního ledna mělo dojít k převzetí v krátké době. CPI v té době disponovalo opční smlouvou na odkup outletu, tato situace podle vyjádření CPI aktuálně stále trvá.
Outlet Arena Moravia by měla zaměstnat stovky lidí, plocha projektu je plánována kolem 12.000 metrů čtverečních se 70 obchodními jednotkami. V objektu se počítá s restaurační částí, relaxační zónou i větším parkovištěm.
V Česku tak vyroste čtvrté outletové centrum, čímž podle dřívějšího vyjádření odborníků může dojít k plné saturaci lokálního trhu. Kromě Ostravy se další outlet nachází v Hatích na Znojemsku, v pražských Štěrboholích a od května také v Tuchoměřicích u Prahy, kde otevřel Prague The Style Outlets. Kromě Česka si outlety díky větší spádové oblasti konkurují i přes hranice, s outletovými centry v Rakousku a v Polsku.