Braník přišel s novým pivem Sládek pro hospody a restaurace

Pivovary Staropramen uvedly pod značkou Braník nové pivo Sládek, určené pouze pro hospody a restaurace. Jedná se o spodně kvašené pivo českého typu, které má výrazné chmelové aroma. Uvařené je z pozdní odrůdy chmelu s vyššími výnosy, která je často používána pro druhé, někdy i pro závěrečné chmelení piva. 

Nové pivo Sládek značky Braník

Nové pivo Sládek značky Braník

„Sládek bude jednou z hlavních hvězd letošní letní roadshow Braníku ve spojení s rádiem Blaník. Během července a srpna budou každý týden na základě přání posluchačů vybrány dvě lokality kam dorazí nejen točené pivo, ale také občerstvení a doprovodný hudební program,” uvedla Petra Chovancová, manažerka značky Braník.

V maloobchodních řetězcích má Braník aktuálně čtyři zastoupení – Braník Světlý, Jedenáctku, Ležák a od letošního května nově i Braník Černý. Své výrobky se Staropramen loni rozhodl v on-trade, tedy přímo v místě spotřeby, podpořit vytvořením vlastní sítě hospod, nazval je Branický Výčep. Koncept navazuje na tradici klasických hospod v novějším a modernějším pojetí. 

Podpora prodeje v hospodách a restauracích má své opodstatnění, protože podle údajů samotných pivovarů i Českého svazu pivovarů a sladoven právě on-trade klesá, naopak stabilně se drží off-trade, tedy prodeje v řetězcích. Stoupá zejména obliba ležáků, nealkoholických pivních mixů a nápojů v plechovkách. Na vině odlivu prodejů v hospodách jsou podle obchodníků zejména státní regulace, kromě zavedení elektronické evidence tržeb především zákaz kouření v hospodách.