Coca-Cola si najala Atos, chce mít po Evropě chytré chladící boxy

Poskytovatel IT řešení Atos uzavřel mezinárodní kontrakt s výrobcem nápojů Coca-Cola HBC. Týkat se bude navázáním chytrých chladících boxů Coca-Coly na internet věcí zprostředkovaný Atosem. Programem má Coca-Cola získat informace o chování spotřebitelů a o výkonu v maloobchodě. Zároveň očekává zvýšení provozní efektivity a maximalizování příjmů z prodeje. Do konce roku 2018 by mělo být připojeno prvních 300.000 chladicích boxů na evropském kontinentu. Nejedná se o první propojení Coca-Coly a Atosu, obě firmy spolu na vývoji IT řešení spolupracují přes 15 let.

Chytré chladicí boxy umožňují interakci prostřednictvím mobilních aplikací, které Coca-Cole dovolí oslovovat zákazníky v reálném čase. V rámci aktuálně stále posilujícího trendu personalizace nabídky bude firma moci vytvářet propagační akce na míru. „Propojením chladicích boxů začínáme naši cestu k digitalizovanému trhu. To nám umožní zrychlit čas uvedení na trh, zvýšit provozní efektivitu a zároveň získat obsažnější analýzu trhu, abychom mohli ještě lépe komunikovat s našimi spotřebiteli,“ řekl Alain Brouhard, ředitel obchodních řešení a systémů a také provozu a rozvoje informatiky v Coca-Cola HBC. 

Řešení internetu věcí od Atosu využívá buď existující senzory, nebo jsou zařízení vybavena novými. Systém naváže síťové spojení s cloudovou platformou internetu věcí, na níž lze data zpracovávat a analyzovat. Řešení běží na technologické platformě od Microsoftu. Toto end-to-end řešení umožní Coca-Cole nejen jednoduše spravovat data z milionů připojených chladicích boxů, ale může být základem přeměny dalšího vybavení, jako jsou police a prodejní automaty, na zařízení internetu věcí,“ uvedl Peter Pluim, výkonný viceprezident pro infrastrukturu a správu dat v Atosu.