Mall.cz zvýšil tržby o 15 % na 7,2 miliardy Kč, přesto zůstává ztrátový

Internetový prodejce Mall.cz v minulém finančním roce, který končil 31. březnem 2017, navýšil tržby o 15 % na 7,2 miliardy Kč. Podařilo se mu rovněž o 40 % zmírnit ztrátu z minulých let, z předloňských 356 milionů Kč na loňských 214 milionů Kč. Hospodářské výsledky firma zveřejnila ve výroční zprávě. E-shop Mall.cz spadá pod skupinu Mall Group, kam rovněž patří CZC.cz, Vivantis.cz, Košík.cz, Bux.cz, Big Brands nebo Rozbaleno.cz.  

Podle slov Jakuba Havrlanta, spoluvlastníka a generálního ředitele Mall Group, pokračuje zvyšování tržeb v souladu s nastoleným trendem růstu a expanze, za kterou stojí hlavně vybudování a rozvoj středoevropského logistického a distribučního centra v Jirnech u Prahy. „Věříme ve smysluplnost všech investic, které v dlouhodobém měřítku vedou ke snížení provozních nákladů, vyšší efektivitě výkonu v oblasti příjmu a expedice zboží, a zrychlení dodací lhůty směrem k zákazníkovi,“ okomentoval aktivity Havrlant. Podle něj je firma schopná aktuálně vygenerovat souhrnný obrat 18 miliard Kč ročně.

Kromě Havrlanta, který drží v Mall Group skrze skupinu Rockaway 20% podíl, jsou vlastníky skupiny e-shopu PPF Petra Kellnera se 40% podílem a ze zbylých 40 % miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. K dokončení převzetí podílů došlo během loňského roku.

Mall.cz aktuálně v Česku zaměstnává 875 lidí a oproti předchozímu roku jde o 10% nárůst počtu zaměstnanců. Přes internet nabízí víc než 200.000 výrobků. V logistickém zázemí v Jirnech odbaví na ploše 50.000 metrů čtverečních ve špičce i 75.000 balíčků denně.

Letos Mall.cz otevřel první kamennou prodejnu a výdejnu v jednom, a to v nově zrekonstruovaném pražském obchodním centru Butovice. Pro expanzi hledá další příležitosti, ať už v Praze, nebo mimo ni. Skupina zároveň zvažuje, že by umožnila vyzvedávat zboží bez ohledu na zvolený e-shop z Mall Group napříč všemi svými výdejnami.