V outletu Freeport v Hatích loni zákazníci utratili 1,8 miliardy Kč

Souhrnné tržby obchodů ve Freeport Fashion Outletu v Hatích se v loňském roce 2017 zvýšily o téměř 10 % na 1,8 miliardy Kč. Čistý zisk firma nezveřejnila. Spolu s tržbami se loni navýšil i počet návštěvníků outletu, o skoro 8 % na více než dva miliony. Freeport Fashion Outlet vlastní od roku 2015 rakouský holding Fashion Outlet Parndorf, v nákupním centru se nachází 250 módních značek v 75 obchodech. „Růstu návštěvnosti i tržeb dosahujeme pravidelně už osmým rokem. Klíčovým faktorem je neustálé zlepšování správného mixu oblíbených značek a investic centra do zvyšování kvality zákaznických služeb a celkového zážitku z nakupování,“ míní Jan Procházka, který outlet v Hatích řídí. 

Simona Krainová pro Freeport Fashion Outlet

Simona Krainová je tváří Freeport Fashion Outletu

Loni se rakouský vlastník centra rozhodl pro modernizaci outletu do secesního vzhledu. Renovace přišla po 15 letech, tedy poprvé od otevření oultetu, a investovalo se do ní 40 milionů Kč. Dalších zhruba 20 milionů šlo do infrastruktury a modernizace obchodů. V nové podobě se outlet představil letos v dubnu, pro české zákazníky ho představila modelka Simona Krainová, která je tváří centra. V marketingu pro rakouskou klientelu outlet spolupracuje s modelkou Larissou Marolt

Do Freeport Fashion Outletu loni přibyly nové značky, například Lee Wrangler, Pierre Cardin nebo S.Oliver. Přestavbou prošly prodejny Tom Tailor, Guess, Nike a Adidas. Stejně jak v ostatních nákupních centrech, i v jihomoravském outletu podle Procházky roste poptávka po gastronomických službách a dalších doplňkových službách. Loni v outletu otevřel například Burger King nebo kavárna Starbucks

Podle statistik, které si vede Freeport Fashion Outlet sám, v posledních letech centra roste čas strávený nakupováním na průměrných 133 minut. Roste také skupina zákazníků, kteří jsou ochotni pořídit si značkové oděvy v ceně přes 5.000 Kč. Podíl domácích a zahraničních návštěvníků, zejména Rakušanů, zůstává dlouhodobě stabilní – půl na půl.

Vlastní hospodářské výsledky outlet od roku 2015, kdy přešel pod nového vlastníka, nezveřejňuje. V témže roce měl podle poslední dostupné výroční zprávy Freeport Fashion Outlet výnosy za nájem, marketing, služby a další aktivity přes 76 milionů Kč a byl ve ztrátě přesahující 15 milionů Kč.  

V Česku se momentálně nachází tři outlety, z toho dva jsou v Praze – konkrétně Fashion Arena ve Štěrboholích a od května otevřený Prague The Style Outlets v Tuchoměřicích nedaleko pražského letiště na Ruzyni. Třetí lokální outlet je v Hatích. Letos na podzim se má v Ostravě otevřít zcela nový Outlet Arena Moravia, za jehož výstavbou stojí stejný developer TK Development, který postavil pražskou Fashion Arenu.