Electro World je po pěti letech bez ztráty, tržby klesly o 2 %

Řetězec se spotřební elektronikou Electro World dosáhl ve finančním roce, který začal 1. května 2017 a skončil 31. březnem 2018, tržeb 3,19 miliardy Kč. To je meziročně o 2 % míň. Účetní závěrka je však zkrácená o jeden měsíc, reflektuje tedy pouze 11 měsíců, což firma vysvětluje snahou o sjednocení hospodářských výsledků v rámci skupiny Nay, která síť vlastní. Při srovnání loňských a předloňských 11 měsíců naopak řetězec zvýšil tržby o 6 %. Řetězci se podařilo po pěti letech vymanit ze ztráty a vykázal čistý zisk lehce přesahující 6 milionů Kč. V minulém období Electro World prodělal přes 92 milionů Kč. 

Electro World je na českém trhu od roku 2002, první prodejnu tehdy otevřel v Metropoli Zličín. Od roku 2014 jej vlastní slovenský koncern Nay. V Česku má aktuálně 18 prodejen a provozuje také e-shop. Nárůst objemu prodeje v e-shopu řetězci v jedenáctiměsíčním srovnání výsledků pomohl k rostoucím tržbám, stejně tak i rozvoj prodeje B2B. 

Firma také investuje do modernizace poboček, kterou během uplynulého období prošly prodejny v Nových Butovicích, Mladé Boleslavi a v Čestlicích. Díky optimalizaci prodejní sítě, čímž se myslí hlavně sjednocení informačních systémů skupiny, došlo v jedenáctiměsíčním meziročním srovnání ke snížení nákladů na služby o 33 milionů Kč. Electro World se chce na optimalizaci dál soustředit, stejně tak nezavrhuje možnost expanze, pokud „to bude vyhodnoceno jako možné a ekonomicky efektivní“. 

K největším prodejcům spotřební elektroniky v Česku patří e-shopy Alza.cz, Mall.cz a také síť kamenných poboček s e-shopem Datart. Ta se letos spojí se sítí Euronics patřící skupině HP Tronic. Do konce letoška má nový subjekt v plánu přeměnit pod logo Datartu celkem 50 prodejen sítě Euronics. Po kompletním rebrandingu bude mít síť přes 109 poboček a chce získat 20% podíl na trhu.